Bokföringsprogram, löneprogram och faktureringsprogram – allt i ett med Enkelbok

skapa utlägg i Enkelbok

Skapa utlägg i Enkelbok

Så här gör du för att skapa utlägg i Enkelbok snabbt och enkelt direkt i systemet.

Steg 1:

Gå först till Meny. Där väljer du “Utlägg”.

Menyval för att skapa utlägg i Enkelbok
Steg 2:

Klicka nu på knappen “Lägg till utlägg”.

Vy i Enkelbok där du klickar på Lägg till utlägg
Steg 3:

Välj en anställd först. Om medarbetaren inte är skapad kan du göra det genom att öppna dialogrutan med pilikonen bredvid fältet “Anställd”.

Formulär i Enkelbok för att välja anställd vid skapande av utlägg
Steg 4:

Om du redan har anställd, välj sedan anställd. Ange datum, belopp och beskrivning.

Steg 5:

Klicka på “Spara” knappen för att skapa Utlägg.

Nu vet du hur du enkelt kan skapa utlägg i Enkelbok och hålla bokföringen uppdaterad. Om du stöter på problem eller har fler frågor, tveka inte att kontakta vår support – vi hjälper gärna till.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Relaterade artiklar

Dela den här artikeln

Shares
Scroll to Top