Bokföringsprogram, löneprogram och faktureringsprogram – allt i ett med Enkelbok

Lägga till betalningsinformation på kundfaktura i Enkelbok – steg för steg guide

Så här lägger du till betalningsinformation på dina kundfakturor

Så här gör du för att Lägga till betalningsinformation på kundfaktura i Enkelbok. Följ stegen nedan för att lägga till bankgiro, Swish eller annan betalningsmetod.

1. Först måste du gå till kundfaktura-fliken, klicka sedan på knappen Lägg till faktura.

Menyval för att lägga till betalningsinformation på kundfaktura i Enkelbok

2. Klicka på den gröna knappen bredvid bankkontot

Fält för att lägga till betalningsinformation på kundfaktura i Enkelbok

3. klicka sedan på lägg till bankkonto

4. Klicka på kontonumret och välj antingen bankkontonummer, plusgiro, bankkonto, IBAN, Swish – vilket du än vill lägga till, och det kommer att läggas till på din faktura

5. Detta kan även utföras via fliken för företagsinställningar, där stegen är identiska.

Nu vet du hur du kan Lägga till betalningsinformation på kundfaktura i Enkelbok. Vill du veta mer om fakturahantering kan du läsa vår guide om att uppdatera kundfakturor i Enkelbok eller besöka Skatteverkets fakturakrav.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Relaterade artiklar

Dela den här artikeln

Shares
Scroll to Top