Bokföringsprogram, löneprogram och faktureringsprogram – allt i ett med Enkelbok

Så här lägger du till ett anpassat konto i Enkelbok – komplett guide.

Så här lägger du till ett anpassat konto i Enkelbok

Steg för steg: Lägg till ett anpassat konto i Enkelbok

Att lägga till ett nytt konto i din kontoplan kan kännas krångligt, men i Enkelbok är processen enkel. I den här guiden visar vi hur du steg för steg lägger till ett anpassat konto i Enkelbok så att du kan anpassa din bokföring efter företagets behov.

Steg 1:

Logga in på ditt Enkelbok-konto och gå till Bokföringsinställningar under fliken Bokföring. Här börjar du med att lägga till anpassat konto i Enkelbok.

Börja i Enkelbok genom att lägga till konto via Bokföringsinställningar.

Steg 2:

Klicka på “Lägg till Konto”.

Välj alternativet för att skapa anpassat konto i Enkelbok.

Steg 3:

Ange uppgifterna: Kontonummer, Kontonamn, Beskrivning och Momsruta.

Fyll i kontonummer och namn när du lägger till nytt konto i Enkelbok.

Steg 4:

När all information är ifylld, klicka på “Spara” för att skapa det nya kontot.

Ange kontokategori för ditt nya anpassade konto i Enkelbok.

Steg 5:

Efter att ha sparat kan du använda filtrerings- och sökalternativen för att snabbt hitta ditt nya konto i kontoplanen.

Spara ändringarna och se hur du lägger till konto i Enkelbok i kontoplanen.

Nu vet du exakt hur du lägger du till ett anpassat konto i Enkelbok. Om du har frågor eller vill ha mer hjälp kring hur man lägger till konto i Enkelbok, är du alltid välkommen att kontakta vårt supportteam.

För mer information om bokföringskonton och regler kan du läsa vidare hos Skatteverket.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Relaterade artiklar

Dela den här artikeln

Shares
Scroll to Top